2016年4月3日星期日

The Best Way To Learn A Language


The Best Way To Learn A Language

Noted linguist Greg Thomson said: "The principles of learning a foreign language are so profound that nobody can expound them clearly,but the process of mastering it is so simple that nobody has to make it clear."It is very complicated to discuss the principles of the language learning. Whether there are universal orders and sequences in the acquisition of methods of learning a foreign language has become a matter of dispute, I would not dare to say that I can resolve so many sharp academic disputes concerning the foreign language teaching and learning. However new perspectives and findings of research provide us with some basic facts about the correct method for the foreign language learning.

Thinking in a foreign language. Many language learners tend to ignore that mastering a language is not based on translation-grammar method. ’Acquisition’ which is sometimes contrasted with ’learning’ refers to the incidental process where learners ’pick up’ a language without any conscious effort to master it . Adults have two independent systems for developing ability in second languages, subconscious language acquisition and conscious language learning ,subconscious language acquisition appears to be far more important(S Krashen - Second Language Learning, 1981).language acquisition which is very similar to the process children use in acquiring first and second language requires meaningful interaction in the target language-natural communication. In accordance with the theory,there are a few methods that we can implement in daily life: For early stage learners, establishing relationship between ’voice’,’images’ and target language by using some visual and auditory aids can help learners gradually increase active vocabulary, active vocabularies are words that can be readily used when speaking and writing. Moreover, If you are a little bit more advanced in your target language, start making a conscious effort to describe things around you in your target language and trying to think through some typical conversations you would normally have .

Comprehensible Input is important to the acquisition of a second language. Comprehensible input is a hypothesis first proposed by Stephen Krashen. He purposed that learners acquire language by hearing and understanding messages that are slightly above their current English language level(Comprehensible Input +1).Comprehensible input does not  mean that the input contains words and phrases the students already know. A successful comprehensible input provides enough known information for learners to understand and interpret new linguistic cues.This theory provides us with the method of choosing learning materials . Several ways may contribute to the selection of comprehensive input materials and diversifying learning sources:starting reading the news,watching movies and watching YouTube or TED videos.In addition, Second language classroom might be a very good place for second language acquisition. The acquisition-rich classroom might be the most efficient solution for learners .Intake is available via meaningful and communicative activities supplied by the teacher, this may be the most directly way the classroom can promote language acquisition.

Attitudes, orientations, and motivations are necessary aspects of language learning which should not be overlooked. These aspects refers to non-linguistic variables such as self-confidence, nervousness, boredom and resistance to change .Confidence addresses an important aspect of language learning, One way to build confidence is speaking to yourself or to a camera, aside from being useful in organizing your thoughts, it also allows you to practice pronunciation.

Learning any new language takes commitment and consistent practice,a new language cannot be mastered without extensive practice and frequent immersion, but the most significant is knowing how to master a language: thinking in the target language, making improvement step by step through comprehensible input and be motivated and confident. As Keller and Keller put it (1996: 124): “Linguistic forms and images are reciprocally accessible and in interactive functioning can be mutually constitutive. 

没有评论:

发表评论